Nyckeln till att skapa en framgångsrik verksamhet är att veta hur man konverterar en besökare, till ett lead – alltså en potentiell kund. När någon besöker din hemsida är målet såklart att denne ska bli intresserad av det du har att erbjuda, och vilja köpa just dina produkter ellert tjänster. För att lyckas med detta kan du använda dig av marknadsautomation!
Marknadsautomation kan hjälpa dig att hantera besökare och styra dem till potentiella köp. Det finns flera olika sätt att göra detta på, men i grund och botten handlar det om att implementera ett system som tar reda på vilka dina besökare är, vilka shoppingvanor de har och vilka beteenden som de använder på nätet. Genom att göra detta kan du uppmana dina besökare till att bli kunder, genom att styra dem i rätt riktning med hjälp av uppmaningar, uppföljningar och marknadsföring.
Det är viktigt i all marknadsföring att utgå från varumärket och dess emotionella värden. Samtidigt är det helt avgörande för tillväxt och lönsamhet att bli läskigt bra på den rationella marknadsföringen. Båda delarna hjälper varandra och därför blir 1+1=3.
Vi vet att när vi har automatiserat den rationella och emotionella effekten för ditt varumärke, skapas en lönsamhetsmotor som inte går att stoppa. Lägg sedan till att du får tid över till att utveckla din verksamhet istället för att läsa rapporter och testa verktyg. Då har du receptet för världens bästa måndag – varje vecka.
Några av de typiska sakerna som tillhör marketing automation är e-postmeddelanden samt annonser via Facebook och Google. Det kan handla om annonser som marknadsför produkter som dina besökare nyligen tittat på, eller e-post som uppmanar besökaren att återvända till din hemsida för att köpa varorna som besökaren placerat i varukorgen till exempel!
Det finns flera olika saker som du kan göra för att göra om din besökare till en potentiell kund. Allt handlar i grund och botten om att uppmana besökaren till att genomföra sitt köp, eller kontakta dig för information om dina tjänster. Men för att lyckas med detta behöver du veta om hur man analyserar kundernas beteenden, hur man faktiskt omvandlar en besökare till ett lead och hur man kan använda sig av datadrivna verktyg för att skapa automatiserade flöden som gör allt det här åt dig.Det finns egentligen bara fördelar med att använda sig av marketing automation, då det är ett sätt för dig att säkra fler kunder och i sin tur öka din försäljning. Men för att lyckas med detta kan det vara bra att ta hjälp av någon som redan vet hur processen går till, och hur man implementerar alla verktyg för att skapa en framgångsrik marketing automation.
Att omvandla dina besökare till leads kan kräva en hel del arbete, men som tur är kan vi på A Lovely Monday hjälpa dig med det! Låt oss ta hand om dina besökare åt dig, och omvandla dem till potentiella kunder – medan du fokuserar på att driva din verksamhet framåt. Hos oss kan du få hjälp med heltäckande tjänster där allt från marknadsföring, till annonsering och webbutveckling ingår. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du är intresserad av att öka din digitala närvaro!
Samtidigt är vi också stolta över vårt arbete och det resultat som vi levererar i alla sammanhang och säkerställer långsiktiga resultat. Det är A Lovely Monday!
Fyll i formuläret och berätta mer om din verksamhet och vad du behöver hjälp med, så återkommer vi till dig så snart vi bara kan.