Oavsett om du säljer produkter eller tjänster är du säkerligen medveten om att annonser är en stor del av din marknadsföring. Du kanske redan har testat Google Ads, eller andra Pay Per Click annonseringsverktyg, men har svårt att hitta rätt tillvägagångssätt? Oroa dig inte, A Lovely Monday kan hjälpa dig att komma igång.
Oavsett om eller hur mycket du vill spendera på Google-annonsering, bör alla ehandlare ha en fungerande uppsättning för Google Shopping eller GPLA – Google Product Listing Ads som de formellt heter. Vi har färdiga integrationer för Shopify och Google för att kickstarta din marknadsföring mot Google. För den med lite högre krav använder vi oss av ett framgångsrecept med optimeringsbara produktflöden. Dessa kan vi kombinera med AI-baserade prisrobotar för att automatiskt optimera dina priser utifrån dina marginaler, tillgänglighet och dina konkurrenters priser.
Annonser kommer i många olika former. Du kan annonsera i tidningar, på TV eller på internet. Den vanligaste formen av annonsering idag är PPC annonsering – alltså pay per click. Det är den typen av annonsering som bland annat Google erbjuder, med hjälp av Google Ads. Så vad innebär detta?
Digital annonsering med PPC innebär att du betalar varje gång en kund klickar in sig på din annons. Det låter dig dessutom synas på sökmotorer, och ökar din chans att få in nya kunder till din verksamhet. Att annonsera via exempelvis Google Ads är dock en utmaning, då du inte bara måste tänka på att lägga ut annonserna, utan även optimera din hemsida, skriva unik copy och få en stark Ad Rate för att faktiskt vinna annonsplatserna.
Utmaningarna å sido, det finns enorma fördelar med att använda sig av PPC annonsering. Det ger dig en chans att locka till dig nya kunder, genom att synas på annonserna som är kopplade till de sökord som dina kunder söker på. Att ligga i toppen på sökmotorer handlar alltid om antingen SEO eller SEM – sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring. Att använda sig av SEO för att nå goda resultat och organisk trafik kan dock ta flera månader, medan SEM ger dig snabba och effektiva resultat.
Ytterligare en fördel med PPC annonsering är att du kan se dina resultat direkt och få en god insikt i hur många konverteringar dina annonser leder till. Det innebär också att du kan ändra och optimera dina annonser över tiden för att skapa fler konverteringar, och öka din Ad Rate – din annonsrankning.
Vi på A Lovely Monday är experter på annonsering via PPC, och vi kan hjälpa dig att skapa och förvalta dina digitala annonser. Beroende på vilket företag du driver utvecklar vi en annonsstrategi och skapar annonser som kommer att gynna din verksamhet och din ad rate. Vi ger dig kontinuerliga rapporter, där vi påvisar resultatet från annonserna och ger dig tips på hur du kan arbeta i framtiden för att bibehålla dina goda resultat.
Har du svårt att komma igång med annonsering och behöver en hjälpande hand? Då ska du kontakta oss redan idag. Vi hjälper dig att hitta en hållbar strategi som ger dig fler konveringear, och en ökad lönsamhet.
Facebook Catalogue tillsammans med automatiserade målgrupper är ett framgångsrecept för ehandel och lyckad, lönsam marknadsföring i Facebook och Instagram.Självklart integrerar vi även produktkatalogen mot Instagram för att kunna marknadsföra klickbara produkter direkt i ett inlägg.
Skillnaden i lönsamheten i en kampanj med och utan smart hantering av målgrupper kan vara så mycket som 30-40%. Det gör att våra måndagar därmed blir ännu bättre.
Samtidigt är vi också stolta över vårt arbete och det resultat som vi levererar i alla sammanhang och säkerställer långsiktiga resultat. Det är A Lovely Monday!
Fyll i formuläret och berätta mer om din verksamhet och vad du behöver hjälp med, så återkommer vi till dig så snart vi bara kan.